Læs sidste uges vigtigste historier fra ShippingWatch

Ugen sluttes af med et nyt stort ratefald
SeaIntel: Containerrate er nu i frit fald
Containerrater dykker drastisk igen
Maersk Line udskyder forhøjet tillæg:
Maersk Line: Svært at holde raterne oppe
Maersk udskyder planlagt ratestigning
ShippingWatch på Sea Asia 2013
Sea Asia: Advarsler mod øko-skibe
Heavy lift-branchen: Markedet vender måske allerede i år
DNV til rederne: Skift til LNG nu
Sea Asia: Kina på spring til at indtage offshore-markedet
Internationale storbanker klar til investering i shipping
Panama-kanalen: Maersk Line vil vende tilbage
Sea Asia: Nye investorer skyld i overkapacitet i tank
Sea Asia 2013: Megaskibene vil ikke presse priserne
Høj pris for pirateri
Somalisk pirater koster redere og det internationale samfund milliarder:
Rederne bruger milliarder på piratbekæmpelse
Piraterne i Somalia er sat ud af spillet
Piratanalytiker: Pirateri skal afskaffes med rigelige investeringer
Verdensbanken: Somalia kan ikke købe sig ud af pirateri
Søfartens Ledere: Nødvendigt at sikre søfolk ved Vestafrika
Generalforsamling i A.P. Møller - Mærsk
Maersk-formand: Ingen har interesse i kaos
Maersk klar med 13,5 mia kr til investeringer i 2013
ATP: Maersk skal skære ikke-kerneforretning fra
Maersk-formand: Oil skal standse tilbagegang
Maersk-formand: Triple-E forrykker ikke markedsbalancen
Ro på Torm
Generalforsamling for det ombruste rederi:
Torm: Vi er begrænset af bankaftalen
Torm får grønt lys til afnotering i New York
Torm trækker sig fra pool-samarbejder
Torm: Tank godt fra start i 2013, tørlast stadig presset
Læs også om:
Rederiet Nordens kald efter shippingkvinder:
Norden: Vi har brug for flere kvinder
Mads Meldgaards farvel:
Mads Meldgaard: Jeg fortsætter inden for shipping
Mads Meldgaard forlader Nordic Tankers
Maersk Line og Panama-kanalen:
Panama-kanalen: Maersk Line vil vende tilbage
SeaIntel: Redere står til stor gevinst på udvidet Panama-kanal
Dansk shipping påvirket af cypriotisk økonomi:
Cypern-krisen rammer dansk shippping