Læs sidste uges vigtigste historier fra ShippingWatch

Ugen har budt på markant ratefald og udskydelse af ratestigning for containerrederierne, diskussion om shippingbranchens tilstand på Sea Asia 2013 og enormt høje tal for udgifterne til pirateri. ShippingWatch var også med på generalforsamling hos A.P. Møller-Mærsk og Torm. Læs mere her.
Foto: Hapag-Lloyd
Foto: Hapag-Lloyd

Ugen sluttes af med et nyt stort ratefald

SeaIntel: Containerrate er nu i frit fald  

Containerrater dykker drastisk igen 

Maersk Line udskyder forhøjet tillæg:

Maersk Line: Svært at holde raterne oppe 

Maersk udskyder planlagt ratestigning

 

ShippingWatch på Sea Asia 2013

Sea Asia: Advarsler mod øko-skibe 

Heavy lift-branchen: Markedet vender måske allerede i år 

DNV til rederne: Skift til LNG nu 

Sea Asia: Kina på spring til at indtage offshore-markedet

Internationale storbanker klar til investering i shipping 

Panama-kanalen: Maersk Line vil vende tilbage 

Sea Asia: Nye investorer skyld i overkapacitet i tank

Sea Asia 2013: Megaskibene vil ikke presse priserne

 

Høj pris for pirateri

Somalisk pirater koster redere og det internationale samfund milliarder:

Rederne bruger milliarder på piratbekæmpelse 

Piraterne i Somalia er sat ud af spillet 

Piratanalytiker: Pirateri skal afskaffes med rigelige investeringer 

Verdensbanken: Somalia kan ikke købe sig ud af pirateri 

Søfartens Ledere: Nødvendigt at sikre søfolk ved Vestafrika 

 

Generalforsamling i A.P. Møller - Mærsk

Maersk-formand: Ingen har interesse i kaos 

Maersk klar med 13,5 mia kr til investeringer i 2013

ATP: Maersk skal skære ikke-kerneforretning fra  

Maersk-formand: Oil skal standse tilbagegang 

Maersk-formand: Triple-E forrykker ikke markedsbalancen

 

Ro på Torm

Generalforsamling for det ombruste rederi:

Torm: Vi er begrænset af bankaftalen 

Torm får grønt lys til afnotering i New York

Torm trækker sig fra pool-samarbejder 

Torm: Tank godt fra start i 2013, tørlast stadig presset

 

Læs også om:

Rederiet Nordens kald efter shippingkvinder:

Norden: Vi har brug for flere kvinder

 

Mads Meldgaards farvel:

Mads Meldgaard: Jeg fortsætter inden for shipping 

Mads Meldgaard forlader Nordic Tankers

 

Maersk Line og Panama-kanalen:

Panama-kanalen: Maersk Line vil vende tilbage

SeaIntel: Redere står til stor gevinst på udvidet Panama-kanal

 

Dansk shipping påvirket af cypriotisk økonomi:

Cypern-krisen rammer dansk shippping 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også