Læs sidste uges vigtigste historier på ShippingWatch
Farvel til bureaukrati i skibsfart
I denne uge fremlagde EU-Kommissionen sit forslag, der skal ændre hæmmende regler i skibsfarten:
EU vil ændre hæmmende toldregler for skibsfart
Redere overraskede over ambitiøst EU-forslag
Havne hilser Blue Belt velkommen
Seago Line: Ambitiøs tidshorisont for EU-forslag
Lidt fra containerfronten
Ugen bød også på lidt blandede bolsjer fra containerfronten, blandet andet flere effekter af P3-alliancen og en analyse af EU's forbud mod karteldannelser:
SeaIntel: Ny alliance betyder stor kaskadeeffekt
Konkurstruet koreansk rederi giver kapacitetsfald
Analysehuse tager kritisk kig på kartel-forbud
Sommer-opkøb
Både DSV og DFDS kunne i denne uge annoncere nye opkøb:
DSV har flere opkøb på tegnebrættet
Nye ansigter
Mens nogle købte firmaer, fik andre nye medarbejdere:
Han skal løfte Rambølls norske ambitioner
Læs også:
Hvorfor Scandlines er et godt, men måske også udfordrende køb:
Scandlines: Rederiet i midten af salget
Hvorfor fire lande stemte nej til mere ansvarlig ophugning:
Derfor sagde de nej til ansvarlig ophugning
Om Esvagts vindambitioner:
Esvagt tager for alvor skridtet ind i vind
Og om MAN Diesel & Turbos forventninger til LNG-motorer: