Sidste uges vigtigste historier på ShippingWatch
![Foto: Rederiforeningen](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article3005301.ece/ALTERNATES/schema-16_9/lauritzenbulk2.jpg)
Læs samtlige artikler fra interviewet med Maersk Lines CEO, Søren Skou:
Daily Maersk skal udbredes til andre dele af verden
Søren Skou: 2013 kan blive meget svært
Maersk Line: Industrien har overvundet overkapaciteten
Maersk vil hæve priserne på reefer-containere ”betydeligt”
Det tyske P+S Werften er gået i betalingsstandsning. DFDS, Royal Arctic Lines og Scandlines har i alt ni skibe i klemme. Men Fayard står parat til at gøre arbejdet færdigt.
P+S Werften skylder mere end en halv milliard Euro
Fayard vil overtage skibe fra insolvent storværft
Danske skibe strandet på insolvent værft
Uvished om danske redere efter tysk insolvens
Havnestrejken på den amerikanske østkyst nærmere sig og vil træde i kraft den 30. september. Maersk Line vil hæve raterne, hvis strejken bliver en realitet.
Havnestrejke i USA vil få Maersk Line til at hæve priserne
Amerikansk fagforeningsboss har støtte til havnestrejke
Alphaliner: Redere tavse om konsekvenser ved storstrejke i USA
USAs havnearbejdere kan ramme redere og importører hårdt
En rundspørge blandt 11 CEOs i shippingbranchen, foretaget af ShippingWatch, viser, at topcheferne i branchen mener, der er stor politisk opmærksomhed om sektoren, men at offentligheden kan have et skævt billede af det blå erhvervsliv.
Shipping-CEOs: Danmark har rigtig gode rammevilkår
CEOs: Offentligheden kender for lidt til det blå erhvervsliv
I næste uge:
Dækker ShippingWatch bl.a. den vigtige SMM Messe i Hamborg
Skriver vi en række artikler om pirateri og virksomhederne bag.