ShippingWatch

Sidste uges vigtigste historier på ShippingWatch

Sidste uges vigtigste historier på ShippingWatch var interviewet med Maersk Lines CEO, Søren Skou. Det var historien om, hvordan betalingsstandsningen  i P+S Werften rammer danske rederier, den truende strejke i USA, og hvordan førende shipping-CEOs vurderer branchen, politikere og offentlighed.

Foto: Rederiforeningen

Læs samtlige artikler fra interviewet med Maersk Lines CEO, Søren Skou:

Daily Maersk skal udbredes til andre dele af verden

Søren Skou: 2013 kan blive meget svært

Maersk Line: Industrien har overvundet overkapaciteten

Maersk vil hæve priserne på reefer-containere ”betydeligt”

 

Det tyske P+S Werften er gået i betalingsstandsning. DFDS, Royal Arctic Lines og Scandlines har i alt ni skibe i klemme. Men Fayard står parat til at gøre arbejdet færdigt.

P+S Werften skylder mere end en halv milliard Euro

Fayard vil overtage skibe fra insolvent storværft

Danske skibe strandet på insolvent værft 

Uvished om danske redere efter tysk insolvens

 

Havnestrejken på den amerikanske østkyst nærmere sig og vil træde i kraft den 30. september. Maersk Line vil hæve raterne, hvis strejken bliver en realitet.

Havnestrejke i USA vil få Maersk Line til at hæve priserne

Amerikansk fagforeningsboss har støtte til havnestrejke  

Alphaliner: Redere tavse om konsekvenser ved storstrejke i USA

USAs havnearbejdere kan ramme redere og importører hårdt

 

En rundspørge blandt 11 CEOs i shippingbranchen, foretaget af ShippingWatch, viser, at topcheferne i branchen mener, der er stor politisk opmærksomhed om sektoren, men at offentligheden kan have et skævt billede af det blå erhvervsliv.

Shipping-CEOs: Danmark har rigtig gode rammevilkår

CEOs: Offentligheden kender for lidt til det blå erhvervsliv 

 

I næste uge:

Dækker ShippingWatch bl.a. den vigtige SMM Messe i Hamborg

Skriver vi en række artikler om pirateri og virksomhederne bag.

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Maersk og 22 andre rederier fik bøder af Sydkoreas konkurrencemyndighed, tank- og tørlastrederiet Norden vil stadig købe ”sorte” skibe, og Hafnia kan få svært ved at finansiere skibskøb fra konkurrent.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs