Læs sidste uges vigtigste historier på ShippingWatch
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article4696476.ece/ALTERNATES/schema-16_9/FsDeutschland_h_high.jpeg)
Fælles front mod lave VLCC-rater
I et interview med ShippingWatch gav Jens Martin Jensen, adm. direktør for Frontline, sit bud på, hvordan det udfordrede VLCC-marked kan komme i bedring:
Frontline foreslår ophugningsfond for VLCCerne
Scrapping-fond kan bringe VLCC-rater på 2008-niveau
![](https://photos.watchmedier.dk/nEx7Lr3DcgYN0AJzQqQL0Y5iOJfPt7ss6WmuLc1xuB4/resize:fill:960:0:0/plain/https%3A%2F%2Fphotos.watchmedier.dk%2FImages%2Farticle5130840.ece%2FALTERNATES%2Fschema-16_9%2FJens%2520Martin%2520Jensen.jpg)
Bud på Scandlines
Igen i sidste uge kom der fokus på salget af Scandlines:
Kapitalfonden 3i vil købe Allianz' andel i Scandlines
Gigantisk fond kaster sig ud i konkurrence med DFDS
Gode takter i tørlast
Det tyder på bedring for tørlastrederne, og Norden er klar til at tage fra, når raterne forventes at stige i årets 4. kvartal. Men måske taber de pusten igen inden for kort tid:
Baltic Dry-indekset stiger med 5,6 pct.
Fearnley ser positivt halvår for tørlastrederier
Norden kan høste stor gevinst på capesize-rater
Fearnley: Capesize-rater vil falde tilbage
![](https://photos.watchmedier.dk/r2lE4d4nxiGyNimjQq0JeMqbg11EAswXQ2stKwsBCNI/resize:fill:960:0:0/plain/https%3A%2F%2Fphotos.watchmedier.dk%2FImages%2Farticle5941888.ece%2FALTERNATES%2Fschema-16_9%2FryCargoNordEnergyatseaRGBjpg.jpg)
Nye udfordringer i vente
For nylig stoppede Tomas Dyrbye som CEO for Hansa Heavy Lift. Nu fortæller han om sine fremtidige planer. Også andre har nye udfordringer i vente:
Tomas Dyrbye går bestyrelsesvejen efter tysk brud
Nicholas Fischer til Masterbulk i Singapore
Maersk Supply-chef til græsrodsbevægelse
Hun skal få Maersk, BP og NGOerne til at samarbejde
Storfusion på plads
Den endelige godkendelse af fusionen mellem klassifikationsselskaberne DNV og Germanisher Lloyd kom i sidste uge:
Storfusion mellem DNV og Germanisher endeligt godkendt
DNV GL Group begynder arbejdet torsdag
![](https://photos.watchmedier.dk/2VUu9FgIfTkLeW1RQK0TrXQ0r7_jFZZnEPra5GDNs3E/resize:fill:960:0:0/plain/https%3A%2F%2Fphotos.watchmedier.dk%2FImages%2Farticle5941810.ece%2FALTERNATES%2Fschema-16_9%2Ff02d394b88a2411390269476b73130e4.jpg)
For mange skibe i vindmøllesegmentet
De kommende år bliver en udfordring for leverandører til vindmølleindustrien, lyder det fra det danske vindmøllerederi A2Seas CEO:
A2Sea: Alt for mange offshore-skibe
Vindmølle-rederi: Branchen tvunget til specialisering
Læs også:
Sass Larsen: 5 grunde til at shipping skaber vækst
Kapitalfonde bag Navig8s nye flåde i produkttank
Scorpio - den italienske forbindelse
Axis Offshore bestiller sit andet semi-sub flotel