ShippingWatch

Scrapping-fond kan bringe VLCC-rater på 2008-niveau

Hvis der etableres en ophugningsfond for VLCCere, som Frontline har foreslået, kan det fjerne ti procent af tonnagen og få raterne tilbage på 2008-niveau, vurderer analysefirmaet McQuilling.

Frontlines ide om at hugge de ældste VLCCere op via en fælles fond, som er støttet af tankskibsrederierne, kunne blive en game changer for det trængte marked for de store supertankere. Det vurderer analysefirmaet McQuilling.

Torsdag foreslog Frontlines CEO, Jens Martin Jensen over for ShippingWatch, at branchen etablerer en fælles ophugningsfond med et økonomisk incatement, der kan få rederne til at hugge de ældste skibe op. Fjerner man de knap 70 skibe, som er over 15 år, vil markedet igen kunne balancere, lød argumentet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Maersk og 22 andre rederier fik bøder af Sydkoreas konkurrencemyndighed, tank- og tørlastrederiet Norden vil stadig købe ”sorte” skibe, og Hafnia kan få svært ved at finansiere skibskøb fra konkurrent.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs