Gigantisk fond kaster sig ud i konkurrence med DFDS

Der er tale om en af verdens største kapitalfonde, der har besluttet egenhændigt at drive Scandlines videre på DFDS' hjemmebane, Østersøen. ShippingWatch tegner et portræt af 3i.

Investorer inden for industri. Eller på engelsk: Investors in Industry. Så har man forklaringen bag det besynderlige navn 3i, der nu ser ud til at blive eneejer af Scandlines, efter hidtil kun at have ejet halvdelen af rederiet sammen med den anden partner Allianz Capital Partners. Dermed er spillet om det gamle færgerrederi, der har stået på det meste af 2013 ved at være ved vejs ende, efter at det de seneste måneder har spidset til. Det er således ikke lang tid siden, at DFDS offentligt måtte meddele, at rederiet ikke kunne blive enig med sælgerne (3i og Allianz) om en pris, der i alt fald indtil 2011 lå på omkring 10 milliarder kroner, ifølge analytikere.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også