Nu kan skibet selv bede om maling

Et nyt produkt fra AkzoNobel gør det muligt via en digital løsning at få præcis besked om, hvornår skibet trænger til bundmaling.
Foto: Hempel
Foto: Hempel

For at hjælpe redere på vej med "anti-fouling" har malingproducenten AkzoNobel, der lever af at sælge blandt andet skibsmaling, lavet et digitalt produkt, der kan gøre opmærksom på, at et skib skal have bundmaling.

"Det er et værdifuldt redskab, der gør os i stand til at anbefale den optimale kontrol af bundmalingsspecifikationer, hvilket dermed hjælper os til at opnå store besparelser for kunderne," siger Conrad Keijser, der er Executive Committee medlem hos Akzo Nobel.

Systemet fungerer ved at samle oplysninger fra skibets identifikationssystem AIS og sammenholde dem med en database over 64 store hav-økosystemer og de risici, der er for fouling i de områder.

Systemet har fået sin første kunde i et olieselskab.

Ny tilslutning til bæredygtig shipping

Hempel: Jotun smartere end os til markedsføring

SSI: Sådan kan bæredygtig shipping betale sig 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også