Hæder til Maersk Line: 420.000 Facebook-fans
Maersk Line har vundet prisen Social Media Campaign of the Year for gruppens low budget kampagne ved European Digital Communications Awards i Berlin.
"Trods et ekstremt lavt budget har shipping-giganten Maersk Line på mindre en 11 måneder sikret sig 420.000 fans på Facebook og en omfattende tilstedeværelse på otte andre platforme," hedder det i juryens begrundelse, der mener, at rederiets sociale medieprogram har ændret manges opfattelse af Maersk Line, og har gjort at selskaber er blevet et eksempel for andre B2B-selskaber.
Analysehus: Maersk Line viser vej på sociale medier
"Fra starten var vi meget bevidste om, at sociale medier handler om kommunikation, ikke om marketing. Det handler om at forbinde og involvere mennesker, ikke om at fortælle om vores produkter," sagde Jonathan Wichmann (foto), Maersk Line’s chef for sociale medier, ved pridoverrækkelsen i Berlin:
"Vi har aldrig betragtet dette her som en kampagne, men mere en måde at være tilstede på. Hvis man behandler sociale medier som et add-on i marketingafdelingen, har man ikke forstået pointen."
Maersk Line vandt såvel prisen Social Media Campaign of the Year og Community Presence.
Maersk vil vide om de sociale medier er pengene værd
Maersk på Facebook: En balance mellem åbenhed og tillid
Derfor synes Maersk Line godt om Facebook