ShippingWatch

DSV-chef sammenligner kinesiske flaskehalse med blokaden af Suez-kanalen

Den delvise nedlukning af havnen i Yantian er om muligt en lige så stor udfordring som blokaden af Suez-kanalen, "hvis den ikke er større", siger DSV's EVP for Air & Sea Henrik Nielsen til ShippingWatch. Hos DHL opfordres kunderne til at omdirigere last til andre havne.

Foto: China Stringer Network/Reuters/Ritzau Scanpix

Det giver store hovedbrud i de i forvejen pressede forsyningskæder, at en af Kinas vigtigste havne i de seneste to uger har været delvist nedlukket.

Udbruddet af coronavirus og den delvise nedlukning af den vigtige havn Greater China Yantian har i de seneste dage fået containerrederierne til at omdirigere et stort antal skibe til andre havne. Tirsdag meldte Maersk om, at 40 skibe var påvirkede, mens Hapag-Lloyd har berettet om 16 skibe.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs