ShippingWatch

DSV-chef sammenligner kinesiske flaskehalse med blokaden af Suez-kanalen

Den delvise nedlukning af havnen i Yantian er om muligt en lige så stor udfordring som blokaden af Suez-kanalen, "hvis den ikke er større", siger DSV's EVP for Air & Sea Henrik Nielsen til ShippingWatch. Hos DHL opfordres kunderne til at omdirigere last til andre havne.

Foto: China Stringer Network/Reuters/Ritzau Scanpix

Det giver store hovedbrud i de i forvejen pressede forsyningskæder, at en af Kinas vigtigste havne i de seneste to uger har været delvist nedlukket.

Udbruddet af coronavirus og den delvise nedlukning af den vigtige havn Greater China Yantian har i de seneste dage fået containerrederierne til at omdirigere et stort antal skibe til andre havne. Tirsdag meldte Maersk om, at 40 skibe var påvirkede, mens Hapag-Lloyd har berettet om 16 skibe.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Uenighederne sejrede, da IMO's miljøkomité forsøgte at skabe konsensus om nye klimaindsatser inden for skibsfarten. Maersk er frustreret. En stort tænkt, men kritiseret metanolfabrik i USA med Hafnia som medinvestor smuldrer. Springer konkurrenterne på Maersks Tradelens blockchain-projekt, der nu rulles ud i Kina?

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs