ShippingWatch

Containerkaos risikerer at vare ind i 2022 efter kinesisk coronaudbrud

Det nye coronaudbrud i Sydkina og især omkring storhavnen Yantian skaber flere problemer og forsinkelser i et allerede højspændt containermarked. Situationen "øger væsentligt" risikoen for, at kapacitetsproblemerne fortsætter ind i 2022, mener analytiker Lars Jensen.

Den store containerhavn Yantian i Kina, hvor et nyt coronadbrud nu skaber yderligere flaskehalse for containerskibene. | Foto: Martin Pollard/Reuters/Ritzau Scanpix

Sydkina kæmper med at få kontrol over et nyt coronaudbrud i Guangzhou ved storhavnen Yantian, hvor en nedlukning trækker kapacitet ud af det allerede rødglødende containermarked.

Og situationen betyder, at de store kapacitetsproblemer i containersektoren kan vare ind i næste år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Uenighederne sejrede, da IMO's miljøkomité forsøgte at skabe konsensus om nye klimaindsatser inden for skibsfarten. Maersk er frustreret. En stort tænkt, men kritiseret metanolfabrik i USA med Hafnia som medinvestor smuldrer. Springer konkurrenterne på Maersks Tradelens blockchain-projekt, der nu rulles ud i Kina?

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs