ShippingWatch

Monjasa tilknytter bunkerskib til Skagen Havn

Det danske bunkerselskab Monjasa tilknytter igen et fast skib til sin olieterminal i Skagen Havn. Terminalen har været uden et bunkerskib siden februar, men vil fremover blive betjent af tankskibet Antares.

Mt Antares er et kemikalietankskib fra 2012. Det er bygget i Tyrkiet og sejler under tysk flag. | Foto: Monjasa

Monjasa tilknytter et fast bunkerskib til Skagen Havn, hvor det danske selskab driver en olieterminal.

ShippingWatch har tidligere kunnet fortælle, at der fra februar ikke har været et fast skib i havnen, som sejlede ud til forbipasserede skibe for at tanke dem op med brændstof.

Vi er meget tilfredse med igen at have et fast bunkerskib i Skagen"

Svend Stenberg Mølholt, Group COO, Monjasa
Men det er der nu blevet lavet om på, efter at Monjasa har sendt tankskibet Antares til Skagen, hvor det allerede har gennemført sin første optankning.

"Vi er meget tilfredse med igen at have et fast bunkerskib i Skagen. Det betyder meget for vores kunder at have den ekstra fleksibilitet, når de placerer en ordre hos Monjasa," udtaler Svend Stenberg Møltholt, COO i Monjasa Group, i en meddelelse.

Monjasa har nu seks skibe i Nordvesteuropa på den såkaldte strait offering, som går fra Den Engelske Kanal til Østersøen.

Det skib, som tidligere betjente Skagen Havn, Skaw Provider, er i dag tilknyttet Storbritannien. Her har det danske bunkerselskab har en kontrakt med myndighederne om levering ud for Tongue Anchorage.

Skaw Provider blev flyttet fra Skagen i februar på grund af øget konkurrencen i farvandet, hvor fire bunkerleverandører kæmper om kunderne.

Monjasa har imidlertid analyseret det nuværende marked og er kommet frem til, at giver mening at have et skib i området, som fokuserer på brændstof med et lavt indhold af svovl.

Monjasa har fået hård konkurrence i Skagen Havn

Monjasa åbner for bunkerlevering ud for London

Monjasa i aftale med Skagen om stort tankanlæg

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Efter ti års resultattørke er der igen sorte tal hos Lauritzen. Politiske spændinger i Ukraine mellem Vesten og Rusland øger frygten for nye cyberangreb a la det, der kostede Maersk to mia. kr. Et nyt forslag til EU's udspil om CO2-kvoter til shipping kan føre til endnu en milliard-fond.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs