ShippingWatch

Bunkerleverandør mister licens i Singapore

Transocean Oil har mistet sin licens til at levere brændstof i Singapore. Det er det tredje bunkerselskab i år, der får tilbagekaldt sin licens af Singapores myndigheder, skriver Reuters.

Foto: /ritzau/AP/Wong Maye/

Havnemyndighederne i Singapore MPA tilbagekaldte mandag eftermiddag Transocean Oils bunkerlicens.

Det er tredje gang i år, at MPA tilbagekalder licens fra et bunkerselskab, og det sker for Transocean Oils vedkommende, fordi MPA i forbindelse med tjek af selskabet i marts og april fandt "forfalskninger af registreringer og uoverensstemmelser i logbøgerne ombord for lagerbeholdningen ombord på bunker-tankskibe."

Det skriver Reuters.

Eksklusionen af Transocean Oil fra Singapore kommer kort tid efter, at de to selskaber Panoil Petroleum og Universal Energy mistede deres licenser i august.

Ifølge Reuters var Transocean Oil i 2016 ud fra MPA's vurdering den sjettestørste leverandør af bunker i Singapore målt på volumen, mens selskabet i 2015 lå nummer fire.

Prøv ShippingWatch gratis og få adgang til alle artikler i 14 dage

Transocean Oil driver en flåde på 13 bunkerpramme og blev oprettet i 2013.

Tilbagekaldelsen af licenserne til de tre selskaber kommer efter, at Singapore fra 1. januar i år indførte de såkaldte masseflowmetre for at kontrollere bunkerleverancerne og hindre snyd i havnen.

Medie: Singapores bunkerselskaber vil udvide

To bunkerselskaber mister licens i Singapore

Ibia roser straf til bunkerselskab i Singapore

Forsiden lige nu

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Priserne på offshoreskibe er i bund, rederiernes egen og investorernes opfattelse af etik og en McKinsey-rapport om containerbranchens resultater var blandt ugens vigtigste historier på ShippingWatch.

Ny rapport: Maersk mener at have løst flere problemer i Alang

Der er nu sket så store forbedringer på tre værfter i Alang, at de udgør et alternativ til Kina og Tyrkiet, mener Maersks topchef Søren Skou. I en ny rapport erkender koncernen dog, at der stadig er usikkerhed om vandmiljø og problemer med adgang til lægehjælp.

Schmølker: Stena er en mere langsigtet ejer end Weco

Johnny Schmølker var med fra begyndelsen, da Johan Wedell-Wedellsborg slog sig sammen med Stena om produkttankrederiet Stena Weco. Samarbejdet er i dag fortid. Det er Schmølker ikke, der nu står for Stenas danske aktiviteter i Hellerup.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere