Containerskibene ved at blive bananbådenes endeligt

Den store amerikanske bananproducent, Chiquita, sparer 12 millioner USD ved at have skiftet bananbådene ud med container. Frugteksportører bruger i stigende omfang reefer-containere.

Hos rederiet Lauritzen nikker man med hovedet og peger ud af Københavns havneindløb, ud mod Esplanaden, når man skal forklare, hvorfor de traditionsrige bananbåde pludselig forsvandt. Lauritzens røde reefer-skibe sejlede flere år med frugt og bananer, men efterhånden som containerrederierne, så som Maersk Line, fik opbygget et velfungerende reefer-containersystem, måtte de store reefer-både indstille sejladsen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også