Containerskibene ved at blive bananbådenes endeligt

Den store amerikanske bananproducent, Chiquita, sparer 12 millioner USD ved at have skiftet bananbådene ud med container. Frugteksportører bruger i stigende omfang reefer-containere.

Hos rederiet Lauritzen nikker man med hovedet og peger ud af Københavns havneindløb, ud mod Esplanaden, når man skal forklare, hvorfor de traditionsrige bananbåde pludselig forsvandt. Lauritzens røde reefer-skibe sejlede flere år med frugt og bananer, men efterhånden som containerrederierne, så som Maersk Line, fik opbygget et velfungerende reefer-containersystem, måtte de store reefer-både indstille sejladsen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også