Mindre speditører taber terræn i brutalt marked

Små og mellemstore speditører og agenter er nødt til at revurdere deres forretningsmodel, fordi de ikke længere kan konkurrere på prisen alene.

Små og mellemstore speditører og agenter er nødt til at revurdere deres forretningsmodel, fordi de ikke længere kan konkurrere på prisen alene i et stigende brutalt marked. Det menere flere speditiører ifølge nyheds- og fagmediet The Loadstar.

"De store speditions- og logitikselskaber forsøger alle at sikre sig en større del af markedet," siger en formand for en mellemstor speditør til nyhedmediet The Loadstar:

"Vi mister forretninger. Skal vi fortsat være i stand til at konkurrere, skal vi være i en en niche, en særlig tilknytning eller have opnået betydelige resultater."

Blue Water Shipping vil fordoble omsætningen 

Selv blandt de store logistikselskaber, der formentlig står stærkere over for rederierne og kan få gode priser, bliver det sværere og sværere at differentiere sig fra konkurrenter, mener Dominik Tichelkamp, chief operating officer i Ceva Logistics, et af verdens største logistikselskaber ifølge The Loadstar.

"Konkurrencen er blevet mere voldsom. Det er jo kun en container og kun en vare. Det kan mange selskaber håndtere," siger han.

Indtjeningen i globale logistikselskaber under pres 

Damco vil fordoble sit globale netværk 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også