
Selvom de store containerrederiers mange forsøg på at løfte rateniveauet endnu ikke ligner en succes, så fortsætter kampen for en bedre indtjening på Asien-Europa. Derfor vil raterne på den vestgående trafik fra Asien mod Europa blive hævet med 550 USD per tyvefodscontainer d. 15. maj, meddeler det kinesiske containerrederier OOCL i et brev til kunderne.
Stigningen dækker forsendelser fra Fjernøsten, herunder Japan, til Nordeuropa, Middelhavet og Sortehavet. Fredag udskød Maersk Line sin planlagte ratestigning på 500 USD per tyvefodscontainer på Asien-Europa med en måned i erkendelse af, hvor svært det er at holde raterne oppe. Det betyder dog ikke, at man neddrosler forventningerne, sagde chef for Maersk Lines ruter mellem Asien og Europa, Lars Mikael Jensen, til Shippingwatch fredag:
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app