Twitter skal skabe mersalg hos Maersk Line
Kan man mon sælge containerfragt via sociale medier som Twitter og Facebook? Maersk Line har om nogen fået hul på brugen af medierne og trykker nu lidt mere på speederen for at teste, om såkaldt "socialt salg" er muligt, fortæller Jonathan Wichmann, der har stået for strategien med sociale medier, til Børsen. Derfor skal salgsstyrken bruge sociale medier til at dyrke kontakten med kunderne:
"Hvis vi f.eks. har en sælger i Brasilien, som er specialiseret i kaffetransport, så består hans opgave i at finde ud af, hvilken værdi han kan skabe for sine kunder, ud over at sælge containerplads. Det kunne f.eks. være at skrive om ny viden om pakkemetoder på sin Twitter-profil eller dele oplevelser fra en fagmesse med sine kundekontakter på LinkedIn," siger han til Børsen og kalder det samtidig en ny form for kundepleje.
Ny form for kundeservice
En anderledes tilgang til kunderservice er allerede i gang på Esplanaden, hvor de nye medier skal optimere kundernes oplevelse med rederiet, fortalte Jesper Engelbrecht Thomsen, vice president for Sales and Customer Service i Maersk Line, i februar til ShippingWatch.
”I forhold til perspektiver er kundeservice det mest åbenlyse sted at arbejde videre. I stedet for at folk skal ringe til os, så kan de bruge de sociale medier til at komme i kontakt med os. På den måde kan de åbent se, hvad der allerede er diskuteret og kan samtidig hjælpe hinanden med svar. Der vil man kunne se nogle fordele både fra en kundesynsvinkel, men også for os,” sagde han dengang.
Sociale medier skal styrke kundeservice hos Maersk Line
Maersk Drilling fanger konkurrenternes ansatte på sociale medier
Relaterede artikler:
Sociale medier skal styrke kundeservice hos Maersk Line
For abonnenter
Sådan gør han: Portræt af Maersk Lines sociale profil
For abonnenter