DSV arbejder hårdt for pengene i Mexico

Det er lykkedes transportkoncernen at vende sin forretning i Mexico fra minus til plus, men det kræver hårdt arbejde at få indkrævet pengene fra kunderne, skriver Børsen.

DSV har i løbet af fire år fået vendt en hårdt prøvet forretning i Mexico til et overskud, og salget er i dag fordoblet. Men det kræver en del at få pengene hevet hjem i kassebeholdningen, fortæller Torge Koehnke, der er direktør for DSV i Mexico, til Børsen.

"Kreditbetingelserne er forfærdelige. I Europa betaler kunderne efter 30 dage, men hvis du giver kunderne 30 dages kredit her, bliver det til 60 dage i gennemsnit. (...) De kommer altid med en masse smarte forsøg på ikke at betale, og det har en negativ indvirkning på vores cashflow," siger han.

2200 varetransporter bliver hvert år dirigeret via skibe, fly og lastbiler fra et kontor i Mexico-City med et ungt hold DSV-ansatte, og udfordringerne med at få indkrævet pengene fra kunderne har ikke forpurret forretningspotentialet i landet. Tværtimod er der i dag plusser på bundlinjen, og måler man på lønsomheden på luft- og søtransport, ligger DSV-Mexico nr. 16 på listen over 65 lande i DSV-koncenen, skriver Børsen.

DSV: Opkøbsfokus flyttes fra nye til etablede markeder i 13

DSV-CEO: Vi er rigtigt godt tilfredse

DSV: Indtjeningen skuffede i luften og på søen i fjerde kvartal

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også