ShippingWatch

Mærsk: "Ikke alt er relevant at tale om"

Steen Reeslev har stået som rorgænger for A.P. Møller-Mærsks kommunikation siden 2008, hvor koncernen gradvist begyndte at åbne sig mere for offentligheden og fortælle flere historier om sig selv. ShippingWatch har spurgt, hvordan det gik med åbenheden.

I 2008 begyndte et nyt strategisk arbejde med kommunikation i A.P. Møller-Mærsk. I spidsen stod den nye kommunikationsdirektør Steen Reeslev, der kom fra en tilsvarende stilling i Danske Bank. Strategien om at være mere åben gik ud på især to ting. At ville kunne svare på alt, hvad man blev spurgt om. Og at fortælle historier om, hvilken funktion koncernen, der spænder fra olieboringer over containerterminaler til supermarkeder, har i samfundet. Steen Reeslev fortæller her, hvordan det gik med kommunikationen ud af til.

Smedegaard er lykkedes med åbenhedsstrategi 

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste artikler på ShippingWatch

Myndighed har anket dom over krænkelsesdømt Maersk-kaptajn, logistikoncernen DSV vokser kraftigt i Sydamerika, Europas behov for kul åbner nyt marked for tørlast, og Maersk Broker erklærer sig parat til vækst inden for tank.

Celsius Shipping er sluppet ud af russisk dilemma

Celsius Shipping med danskeren Jeppe Jensen i spidsen behøver ikke længere at se magtesløst til, mens et af dets skibe anløber en russisk havn. Kontrakten med kinesisk energiselskab er udløbet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs