ShippingWatch

Redere frygter at ophugning skal finansieres af ny fond

Skibsredernes EU-agenda for 2013 kan indeholdes i seks punkter. Et af de mere kontroversielle er udspillet fra Europa-Parlamentet om en ny fond, der skal finansiere mere ansvarlig ophugning af skibe.

2013 tegner til at blive et hektisk år, hvis man ser på shipping-dagsordenen i EU. Det skyldes frem for alt, at der er valg til Europa-Parlamentet i 2014, og at en del af det politiske system i Bruxelles derfor mere eller mindre går på pause fra midten af 2013.

Det er i alt fald sådan, at Rederiforeningens repræsentant i Bruxelles, Simon Bergulf, tegner udsigterne for foreningens EU-arbejde for næste år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs