ShippingWatch

Undersøgelse: Shipping bruger nettet mere og mere

Den maritime industri bruger internettet til at lave forretning i større og større omfang, men der er stadig plads til store forbedringer, skriver den maritime handelsside Shipserv.

Foto: Colorbox

Shipping-industrien bruger sociale medier og e-handel mere og mere, men samtidig er der stadig mangel på forståelse af brugen af internettet for shipping-industrien. Det fremgår af en årlig undersøgelse fra den maritime handelsportal Shipserv.

"Resultaterne fra dette års undersøgelse viser en fortsat generel trend mod øget internet-aktivitet gennem e-handel, og over 25 pct. af de adspurgte selskaber laver nu al deres købsaktivitet - både indkøb og køb - over nettet - en stigning på 10 pct. i forhold til 2011. Men der er stadig mangel på forståelse af brugen af internettet i shipping-industrien, og det er bekymrende, at over 40 pct. af selskaberne ikke monitorerer succesen af deres aktivitet enten i en online eller offline kapacitet," skriver Shipserv.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs