
Analysevirksomheden SeaIntel har set på, hvordan de store containerrederiers eksponering på sociale medier kan være med til at udbrede forkerte historier om rederierne. Ikke alle rederier er opmærksomme på at rette fejl i omtale på for eksempel Wikipedia, og det gør, at der kan opstå forkerte historier om rederierne på nettet og i medierne.
SeaIntel har konkret undersøgt, hvordan fejl spreder sig om rederier på nettet ved at gå ind og skrive en fejl på Wikipedia-siden for de 11 største containerrederier, som de løbende analyserer. Efter to uger var halvdelen af fejlene blevet rettet, heraf var tre af fejlene blevet rettet inden for to døgn, mens de resterende fik lov at stå på Wikipidea-siderne for rederier som Evergreen, Cosco og APL.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app