DP World: Gigantskibene presser havne i hele verden

Det er ikke kun i de store havne mellem Asien og Europa, hvor de nye gigantskibe kræver milliard-byggerier. De mindre havne er også nødt til at blive udvidet, oplyser DP World til ShippingWatch.

De store havneoperatørselskaber, men i lige så høj grad havnemyndighederne over det meste af kloden, står over for at skulle foretage massive milliardinvesteringer i takt med, at de nye gigantiske containerskibe bliver indsat. Lige for tiden er det Maersk Lines første 18.000 teu skib, Maersk-McKinney Møller, der er på sin jomfrurejse fra værftet i Korea. Og inden da var det CMA CGMs 16.500 serie med skibe som Marco Polo, der kræver mere kajplads, større kraner og større vanddybde. Og mere logistik i baglandet til at modtage og videresende de mange containere.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også