DP World: Gigantskibene presser havne i hele verden
De store havneoperatørselskaber, men i lige så høj grad havnemyndighederne over det meste af kloden, står over for at skulle foretage massive milliardinvesteringer i takt med, at de nye gigantiske containerskibe bliver indsat. Lige for tiden er det Maersk Lines første 18.000 teu skib, Maersk-McKinney Møller, der er på sin jomfrurejse fra værftet i Korea. Og inden da var det CMA CGMs 16.500 serie med skibe som Marco Polo, der kræver mere kajplads, større kraner og større vanddybde. Og mere logistik i baglandet til at modtage og videresende de mange containere.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app