ShippingWatch

IMO er ved at indføre CO2-regler som stort set alle i shippingindustrien er imod

Det er svært at finde nogen, der mener, at IMO's kommende CO2-beregner AER vil gavne miljøet. Alligevel ser den ud til at blive vedtaget om en måned. ShippingWatch har bedt Dr. Elizabeth Lindstad fra Sintef forklare hvorfor. Hun præsenterer også et alternativ.

Chefforsker ved det uafhængige forskningsinstitut, Sintef Ocean Elizabeth Lindstad. | Foto: Elizabeth Lindstad

IMO-systemet er i gang med at vedtage en CO2-beregner, som de fleste i shippingindustrien ikke bakker op om. Til industriens store frustration.

Balladen om Annual Efficiency Ratio (AER), som ventes at blive vedtaget på MEPC 76 i næste måned, handler hovedsageligt om, at måleværktøjet ikke vil føre til en reduktion i CO2-udslippet, men i stedet føre til ineffektivitet og ballastrejser og derfor går imod sin egen hensigt. Dertil kommer, at der er foruroligende lidt opbakning til beregningsværktøjet i shippingverdenen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs