ShippingWatch

Lloyd’s Register mener IMO's nye CO2-beregner straffer de effektive skibe

IMO's nye CO2-regler for, hvordan man måler et skibs effektivitet, er for politisk betændt til, at nogle klassifikationsselskaber vil kommentere dem. Men Lloyd's Register lægger ikke skjul på, at der er vanskeligheder med AER-beregneren.

Foto: Wong Maye-E/AP/Ritzau Scanpix

Lloyd’s Register ved endnu ikke, hvordan de nye krav til skibes energieffektivitet, de såkaldte Carbon Intensity Indicators (CII),bliver udformet.

Men det London-baserede klassifikationsselskab er overbevist om, at det redskab, man bruger til at beregne CII, den såkaldte Annual Efficiency Ratio (AER), ikke er den rette metode at satse på.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs