Lloyd’s Register mener IMO's nye CO2-beregner straffer de effektive skibe

IMO's nye CO2-regler for, hvordan man måler et skibs effektivitet, er for politisk betændt til, at nogle klassifikationsselskaber vil kommentere dem. Men Lloyd's Register lægger ikke skjul på, at der er vanskeligheder med AER-beregneren.
Foto: Wong Maye-E/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Wong Maye-E/AP/Ritzau Scanpix

Lloyd’s Register ved endnu ikke, hvordan de nye krav til skibes energieffektivitet, de såkaldte Carbon Intensity Indicators (CII),bliver udformet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også