ShippingWatch

Klaveness-topchef anklager IMO's nye CO2-regler for at straffe de effektive rederier

De effektive rederier bliver straffet, hvis IMO holder fast i, at CO2-intensiteten skal måles ud fra et skibs maksimale mulige indtag af last og ikke den reelle last, som det transporterer. Det siger topchef for Klaveness Combination Carriers til ShippingWatch.

Foto: Klaveness Combination Carriers

Det vil være helt hen i vejret at bruge den såkaldte 'Annual Efficiency Ratio' (AER) som beregningsværktøj for CO2-intensitet i shipping, hvis man spørger Engebret Dahm, der er topchef i Klaveness Combination Carriers.

For rederier, der allerede er miljøbevidste og effektive, kommer i teorien til at bøde for sådan et indeks, mener han.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs