ShippingWatch

Uggla erkender dilemma med manglende grønt brændstof til ny Maersk-flåde

Det er en "hønen eller ægget" problematik, når Maersk forsøger at skabe en efterspørgsel efter grøn metanol, siger Robert Mærsk Uggla, topchef i A. P. Møller Holding, største aktionær i verdens største containerrederi.

Foto: Gregers Tycho

Maersks kommende otte nye klimavenlige containerskibe, der skal kunne sejle på CO2-fri grøn metanol, har et stort iboende dilemma og kan ende med at skulle sejle på tradionel CO2-udledende bunkerolie.

Der findes endnu ikke leverandører på markedet, som kan tilbyde de brændstofmængder, som de nye Maersk-skibe skal bruge, når skibene engang rammer vandet i 2024.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Sidste uges bedste historier på ShippingWatch

Både tørlast- og containerrater falder markant. Norsk lovforslag kan være i strid med EØS-aftale. USA vil indføre store bøder i krænkelsessager på skibe. Og DFDS vinder på produktionsboom i Tyrkiet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs