ShippingWatch

MSC og Hapag-Lloyd holder fast i deres brændstofplaner

Maersks store sats på metanol som grønt brændstof får ikke MSC og Hapag-Lloyd til at kaste sig i samme retning. "Alt afhænger af, om der er tilstrækkeligt med brændstof," påpeger Hapag-Lloyd over for ShippingWatch.

Foto: PR / Hapag-Lloyd

Maersks bestilling af otte store containerskibe, som skal sejle på grønt metanol, får ikke umiddelbart de store konkurrenter til at bakke satstningen op og gå samme vej.

Selvom ordren på de otte og måske i alt 12 stk. 16.000 teu skibe er den første betydelige opbygning af en flåde, der kan blive CO2-neutral, holder konkurrenterne fast i den plan, de hidtil har guidet efter.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Nu er det produkttankrederier som Torm, Norden og Odfjells tur til at holde indtjeningsfest. Maersks topchef, Søren Skou, må derimod forsvare rederiets lave skattebetaling, mens DFDS er lun på flere opkøb i logistik og har pengene til det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs