ShippingWatch

Maersk skal bruge 360.000 ton grøn metanol om året til sin nye containerflåde

Hvis Maersk skal leve op til omverdenens forventninger om klimaneutrale og oceangående containerskibe allerede fra 2024, kræver det grønt brændstof i et hidtil uset omfang. Maersk anser målsætningen for realistisk, selvom rederiet mangler en partner.

Foto: Brendan Mcdermid/Reuters/Ritzau Scanpix

Det kommer til at kræve 360.000 tons grøn metanol om året, hvis containerrederiet Maersk skal leve op til planen om at have otte nye containerskibe sejlende på det klimavenlige brændstof om tre år.

Tirsdag føjede Maersk otte nye skibe, som hver får plads til 16.000 teu, til sin ordrebog, og hvert enkelt skibe får ifølge Maersk brug for 35.000 til 45.000 tons metanol om året.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Bank vurderer at Esvagt er tæt på syv mia kr værd efter ejerskifte

Ifølge DNB Markets har Esvagt en anslået værdi på næsten syv mia. kr., efter at 3i Infrastructure midt i en salgsproces valgte at købe resten af offshore- og vindrederiet. "Vi blev overraskede, men positivt overraskede," siger Peter Lytzen, CEO i Esvagt til ShippingWatch.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs