Læs udpluk af sidste uges historier på ShippingWatch
DFDS har det svært på Kanalen
I sidste uge kom DFDS ligesom mange andre med regnskab for årets tredje kvartal. Mens bundlinjen tager sig fint ud, så ser det sort ud på den Engelske Kanal, hvor rederiet sætter 10 mio. til om måneden.
DFDS tjente mere i hårdt marked
DFDS varsler ekstra udbytte til aktionærerne
DFDS taber 10 mio kr om måneden på Kanalen
DFDS: Svovlkrav lukker ruter allerede i 2014
Lauritzen Fonden kan skimte større udbytte
Konkurrenceregler i Maersk
Fredag tog EU hul på en undersøgelse om muligt brud på EUs konkurrencelov hos en række containerrederier her iblandt Maersk Line.
Få flere nyheder om shipping - få ShippingWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt
Undersøgelsen kommer på et kritisk tidspunkt for især Maersk Line, MSC og CMA CGM, der netop nu arbejder på den annoncerede P3-alliance med opstart i foråret 2014. Indtil videre forholder Maersk sig roligt.
EU starter konkurrencesag mod containerrederier
Maersk: Vi har ikke handlet i strid med EUs lovgivning
Skibene skal sejle på gas
LNG har fyldt en del i denne uge, og blandt andet Maersk er sat i forbindelse med russiske Gazprom om mulighederne for at bruge gas som brændstof på rederiets skibe.
Maersk overvejer LNG som nyt brændstof
DNV GL, Shell og Cargill vil kortlægge fremtiden for LNG
Höegh LNG holder sig i sporetScandlines tror ikke på Femern i 2021
God udvikling og de rette miljøhensyn har betydet, at Scandllines i den forgangne uge kunne indkassere 48 mio. støttekroner fra EU. Samme rederi tvivler på, at den kommende tunnel over Femern Bælt er klar til annonceret tid. Scandlines tror mere på, at konkurrenten først er klar i 2021.
Scandlines tvivler på Femern-forbindelse i 2021
Scandlines nupper millionstøtte fra EU
3i's køb af Scandlines godkendt i EU
Læs også:
CBS og Singapore lancerer fælles shipping-bachelor
Wärtsilä Danmark afslutter opslidende hestekur
Dong investerer 16,4 mia kr i nye havmølleparker
Ordrestrømmen på havvindmøller luner hos A2Sea