NOx-systemer til test hos rederi

NOx-regulationerne træder i kraft fra 2015 med regler om udledning af NOx efter MARPOL Annex VI og vil betyde, at rederne skal nedsætte udledningen af NOx i ECA-områderne med mere end 80 pct. målt i forhold til Tier1-regulationerne.
Japanske K-Line er et af de rederier, der er begyndt at forberede sig til reduktionerne. Sammen med Japan Marine United Corporation og Daihatsu Diesel Mfg.Co. tester rederiet i øjeblikket det såkaldte Selective Catalytic Reducation Systems (SCR Systems) på dieselgeneratorer for at se, om disse systemer er nok til at nedbringe NOx-udledningen til det lovpligtige niveau, skriver Sustainable Shipping.
Systemet er afprøvet på mindre skibe i Nordeuropa og på land, men det er første gang, det afprøves på oceangående skibe. Det bliver det så nu på det 8.600 teu store containerskib Hanoi Bridge, der bliver leveret med systemet i denne uge.
Alfa Laval køber sig ind i LNG-sikkerhed