NOx-systemer til test hos rederi

De forestående miljøkrav får nu rederierne til også at gå i gang med at teste NOx-systemer. I Japan er man begyndt med det såkaldte Selective Catalytic Reduction System for at teste dueligheden inden 2015, skriver Sustainable Shipping.
Foto: Rederiforeningen
Foto: Rederiforeningen

NOx-regulationerne træder i kraft fra 2015 med regler om udledning af NOx efter MARPOL Annex VI og vil betyde, at rederne skal nedsætte udledningen af NOx i ECA-områderne med mere end 80 pct. målt i forhold til Tier1-regulationerne.

Japanske K-Line er et af de rederier, der er begyndt at forberede sig til reduktionerne. Sammen med Japan Marine United Corporation og Daihatsu Diesel Mfg.Co. tester rederiet i øjeblikket det såkaldte Selective Catalytic Reducation Systems (SCR Systems) på dieselgeneratorer for at se, om disse systemer er nok til at nedbringe NOx-udledningen til det lovpligtige niveau, skriver Sustainable Shipping.

Systemet er afprøvet på mindre skibe i Nordeuropa og på land, men det er første gang, det afprøves på oceangående skibe. Det bliver det så nu på det 8.600 teu store containerskib Hanoi Bridge, der bliver leveret med systemet i denne uge.

Alfa Laval køber sig ind i LNG-sikkerhed 

NGO: Emissioner fra shipping er vores største bekymring

Alfa Laval sælger nyt NOx-system til MAN 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også