Leverandører: Klimakrav i shipping favoriserer nybygninger

Effekten af de kommende års klimakrav til søfarten er meget ringe, fordi kravene kun gælder nybygninger og ikke eksisterende skibe, siger underdirektør Michael Prehn, Danske Maritime. IMO-reglerne er alt for uambitøse, mener han.

De kommende års klima- og energikrav til den internationale søfart favoriserer i alt for høj grad nybygninger frem for opgradering, retrofitting af eksisterende skibe, mener Danske Maritime, der repræsenterer skibsværfter og leverandører til den maritime industri.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også