ShippingWatch

Leverandører: Klimakrav i shipping favoriserer nybygninger

Effekten af de kommende års klimakrav til søfarten er meget ringe, fordi kravene kun gælder nybygninger og ikke eksisterende skibe, siger underdirektør Michael Prehn, Danske Maritime. IMO-reglerne er alt for uambitøse, mener han.

De kommende års klima- og energikrav til den internationale søfart favoriserer i alt for høj grad nybygninger frem for opgradering, retrofitting af eksisterende skibe, mener Danske Maritime, der repræsenterer skibsværfter og leverandører til den maritime industri.

"De krav, der bliver stillet og som handler om en aftrapning af energiforbruget over en årrække, er alle sammen krav, der kan opfyldes på de eksisterende skibe, hvis man stiller dem som retrofit-krav," siger underdirektør Michael Prehn, Danske Maritime, til ShippingWatch. Derfor mener han, at kravene i IMO er alt for uambitiøse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs