ShippingWatch

Norden: Nye IMO-regler er frivillige og fleksible

Hos rederiet Norden har man længe arbejdet ud fra en 14-punkts plan, der skal sikre, at der bliver sparet på brændstof og dermed penge. Her tvivler man på effekten af IMOs nye SEEMP-regler.

Foto: Rederiforeningen

Når IMOs nye SEEMP-regler træder i kraft i 2013 har Norden med 40 skibe i management forpligtet sig til at udarbejde et dokument for hvert skib, som kan vises frem, når skibene skal i dok.

SEEMP-reglerne (Ship Energy Efficiency Management Plan) træder i kraft den 1. januar og betyder, at der skal være udarbejdet planer for, hvordan hvert enkelt skib kan spare på brændstoffet og målsætninger for, hvornår det skal ske. Reglerne, der er frivillige, betyder, at de klassifikationsselskaber, der har skibene til eftersyn i dok med faste intervaller, kan se dokumentet og bruge det, når de udsteder certifikatet for skibet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Blackrock bliver storaktionær i Borr Drilling

Den multinationale kapitalforvalter ejer nu i alt 5,67 pct. af aktierne i Borr Drilling. Aktiekøbet kommer samme dag, som Borr Drilling har solgt tre rigge under bygning for at styrke selskabets pressede økonomi.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs