"Shippingbranchen er for konservativ og passiv"

Shippingbranchen er for konservativ - og for passiv - mener afgående topchef i DNV GL, Henrik O. Madsen. Branchen bør komme op i fart på regulering af miljø og sikkerhed, siger han i et afskedsinterview med ShippingWatch.

Henrik O. Madsen træder tilbage fra sin stilling som CEO i det store klassifikationsselskab DNV GL den 1. august i år ifølge en gammel aftale om, at man siger farvel til chefposten, når man runder 62 år. Efter næsten et årti i spidsen for selskabet har han om nogen fulgt industrien på tætteste hold og været katalysator for på den ene side nye regler og krav til sektoren og på den anden side reaktionen fra en industri, som samtidig var hans kunder.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også