DSV retter skytset mod Latinamerika og Afrika

På bare få år er DSV rykket massivt ind i Latinamerika og kursen er nu rettet mod Afrika, skriver Børsen.

DSV har de seneste år øget sin tilstedeværelse markant i Latinamerika, hvor logistikselskabet tidligere kun har brugt lokale agenter. I dag har DSV kontorer i Chile, Argentina, Peru, Colombia, Brasilien, Costa Rica og Mexico og regionen skabte i 2014 en omsætning på 144 millioner dollars til selskabet, skriver Børsen.

Den latinamerikanske satsning er en del af satsningen fra CEO Jens Bjørn Andersen og en måde at udnytte indtjeningen fra sø- og luftsegmentet, som i den grad lever godt for tiden. I dag henter DSV over 80 procent af sin omsætning i EU:

"Vi vil også hente en anseelig del af vores omsætning og indtjening på vækstmarkederne i de øvrige dele af verden. Derfor opbygger vi også vores tilstedeværelse i Latinamerika temmelig aggressivt. Vi skal have mere kød på netværket," siger Jens Bjørn Andersen til Børsen.

Prøv ShippingWatchs nyhedsbrev to gange dagligt i 40 dage gratis

I første kvartal 2015 fik DSV et resultat på 454 millioner kroner mod 373 millioner kroner i samme periode sidste år. Især Air & Sea divisionen trak godt fra:

"Vi er kommet stærkt fra start i 2015. Air & Sea divisionen har fortsat den gode udvikling fra 2014, og samtidig har Road divisionen fået vendt den negative udvikling, der prægede sidste års resultater. Vi ser nu effekten af de effektiviseringstiltag, vi satte i gang i 2014, og med 17 procent vækst i EBIT før særlige poster i årets første kvartal er der god grund til optimisme for de kommende kvartaler," sagde Jens Bjørn Andersen i forbindelse med regnskabet.

DSV udvider faciliteter i Holland 

CEO: DSV er gået i soloudbrud i USA 

Søfragt fortsætter væksttempo hos DSV  

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også