ShippingWatch

Færre skader på skibe - men de bliver dyrere

Henrik Uth, adm. direktør i det danske besigtigelsesfirma Survey Association (SAC), advarer rederierne mod at spare på medarbejdere trods krise.

Foto: SAC

I løbet af årene er det ikke blevet mindre kompliceret at operere et skib. Det skyldes blandt andet de mange reguleringer, der gennem tidens løb er blevet lagt ned over industrien, som rederierne og ikke mindst deres medarbejdere skal forholde sig til. Seneste eksempel er de kommende miljøreguleringer, der igen stiller øgede krav til driften af et skib.

Krav, der også stiller store krav til de ansatte og ikke mindst rederiernes valg af ansatte, påpeger Henrik Uth, der er CEO for det danske besigtigelsesfirma Survey Association (SAC), der er ejet af forsikringsselskabet Codan Marine og bliver kaldt til, når et skib forulykker.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Equinor er færdig i Rusland

Det norske olieselskab har taget det sidste skridt ud af det russiske marked efter at have givet slip på aktiverne fra fire samarbejdsaftaler med Gazprom.

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs