ShippingWatch

Nye konkurrenter vil presse Vikings offshore-marked

Det er på udstyr til offshore, at Viking får ny omsætning, men nye konkurrenter vil også have del i offshoremarkedet. Konkurrencen øges i takt med, at Viking vækster på offshoreområdet, fortæller kommunikationsdirektør i Viking Niels Frænde til ShippingWatch.

Foto: Viking

Fremad med en vækst på 14 procent. Sådan så det ud i producenten af sikkerhedsudstyr Vikings regnskab for 2011, og sådan kommer det formentlig til at se ud igen for i år. Væksten bliver især hentet på offshoreområdet med salg af udstyr til vindmølleproducenter og opsætnings- og servicevirksomheder, som Viking for alvor er gået ind i.

”Vi er spredt ud over mange segmenter, og der er selvfølgelig steder, hvor det går op, steder, hvor det er stabilt, og steder, hvor det går lidt nedad. Vi har overordnet set oplevet en meget stejl stigning inden for de sidste halvandet til to år – og den stigning er primært sket inden for udstyrssalg til offshore. Det er her, man har set de store udviklinger og skabt nye produkter,” siger Niels Frænde, der er kommunikationsdirektør i Viking Life-Saving Equipment, som er Vikings fulde navn.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs