ShippingWatch

Massesøgsmål om dårlig bunker vil være banebrydende

Det vælter ind med henvendelser om dårlig bunker hos Hafnia Law. Det kan være helt afgørende for et juridisk opgør, at flere rederier nu vil arbejde sammen om sagen, siger partner Mathias Steinø til ShippingWatch.

Mathias Steinø er partner i Hafnia Law. | Foto: Ritzau Scanpix/Christian Als

Der er masser af sager om dårlig bunker, men den nuværende har ramt så mange rederier på en gang, at den kan komme til at blive banebrydende fremover for ansvaret for levering af dårlig bunker.

Sådan lyder det fra partner i Hafnia Law Mathias Steinø, der har rigeligt af sager at se til lige nu. Sagerne har alle det til fælles, at et eller flere skibe har købt den forurenede bunker, som angiveligt stammer fra Houston.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs