Rederier og speditører holder igen med førerløs teknologi

Trods begejstring for selvkørende teknologi leger hverken DSV, Maersk, DFDS eller Freja Transport med tanken om førerløse fartøjer i øjeblikket. På trods af at teknologien kan afhjælpe et af industriens største problemer.
Massterly, et samarbejde mellem to norske rederier, arbejder på at bygge et autonomt containerskib, der sejler på elektricitet. Foto: Massterly | Foto: PR-foto: Massterly
Massterly, et samarbejde mellem to norske rederier, arbejder på at bygge et autonomt containerskib, der sejler på elektricitet. Foto: Massterly | Foto: PR-foto: Massterly
AF LEONORA BECK

30 kilometer helt uden hænder og fødder.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også