ShippingWatch

Udpluk af sidste uges bedste historier på ShippingWatch

Wärtsiläs manipulation med testresultater af motorer, regnskaber og håb om børsnotering fra Torm, containerrederiet CMA CGM og efterspillet om norske Bulk Invest var blandt sidste uges tophistorier på ShippingWatch.

Motorproducenten Wärtsilä er nu også blevet ramt af en sag om fusk med testresultater af motorer. To procent af motorerne kan være påvirket. Det er medarbejdere hos virksomheden, der har stået bag.

Wärtsilä ramt af skandale om motorfusk

Wärtsilä: Fusk med motorer har stået på i årevis

Maskinproducenter skal diskutere test-skandaler

"Det er skidt og selvdestruktivt for branchen"

 

Verdens tredje største containerrederi, franske CMA CGM, offentliggjorde i denne uge regnskab for 2015, hvor der også blev sat spørgsmålstegn ved, hvor store besparelser rederne reelt kan opnå med de nye ultrastore skibe.

CMA CGM får overskud på 567 mio USD i 2015

Drewry: Megaskibenes tid rinder ud

Desperate redere dumper priser ud af Fjernøsten

Nye skibe løfter Seaspan i 2015

 

Produkttankrederiet Torm stiler mod en børsnotering i New York i løbet af 2016, mens rederiet planlægger at oprette et nyt holdingselskab i London.

Torm lander årsoverskud på 127 millioner dollars

Jacob Meldgaard: Målet er en børsnotering i år

Torm vil etablere holdingselskab i England

Torm giver topchef optioner for 22,6 mio kr

 

Det juriske efterspil om norske Bulk Invest er for alvor indledt.

Kurator skal granske omstridt Bulk Invest frasalg

Japanske redere i indædt kamp mod Bulk Invest

 

Så kunne man i ugens løb også se olieprisen stige til omrking de 40 dollars "fadet", som man siger på norsk.

Olien er steget næsten 10 dollars på en måned

Rambøll ramt af olieprisen

 

Mens Offshorerederierne fik den besked, at de ikke nedskrev værdierne af flåden nok:

Analytikere: Offshorerederier nedskriver for lidt

Havila nedskriver aktiekapitalen med 96 procent

Forsiden lige nu

Hafnia Law: Ny voldgift er stærkt alternativ til London

Tidspunktet for etablering af en nordisk voldgift er formentlig langt bedre, end det har været tidligere på grund af Brexit. Det mener advokat Mathias Steinø, Hafnia Law, som er en af drivkræfterne bag det nye institut for juridiske tvister.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere