Analytikere: Israelsk jernbane vil aflaste Suez

Den israelske Red-Med jernbane, som bliver bygget i løbet af de næste fem år, bliver en konkurrent til Suez-kanalen. Men frem for alt på den regionale og lokale containertrafik, vurderer analytikere.
Foto: Leth Suez
Foto: Leth Suez

Ved Panama-kanalen har man en jernbane, der løber på samme strækning på land, og som tager sig af den lokale trafik for containere - f.eks. den trafik som containerfeeder-rederierne ville tage sig af. Det samme kan blive tilfældet for den jernbane, som Israel planlægger at bygge fra Det Røde Hav til Middelhavet. Jernbanen går under kælenavnet Red-Med allerede og kan komme til at tage en del af den lokale containertrafik i regionen, vurderer Jacob Guldager fra Leth Agencies og Lars Jensen fra SeaIntel over for ShippingWatch.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også