ShippingWatch

Panama Kanalen oplever lavere vækst

Lavere vækst i verden og flere containerrederier, bl.a. Maersk Line og NOL, der har valgt at sejle via Suez i stedet for Panama Kanalen kan mærkes i det mellemamerikanske land.

Når væksten i verden bremser op, kan det mærkes i erhvervslivet, det kan mærkes hos rederierne, der fragter varerne og i sidste ende kan det mærkes i havnene og på vandvejene som Panama Kanalen.

Lige nu oplever Panama Kanalen da også sin laveste vækst inden for de seneste to år, ifølge Hong Kong Shipping Gazette. Kanalen er vant til, at den årlige vækst har kunnet tælles i to-cifrede rater, men det har ikke gjaldt det seneste kvartal, hvor den har ligget på otte procent. Medvirkende årsag er ifølge det asiatiske shippingmedie, at flere rederier har valgt at vælge Panama Kanalen fra, fordi de mener, det bedre kan betale sig at sejle via Suez. Det gælder bl.a. Maersk Line og det Singapore-baserede NOL, Neptune Orient Line.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier er usikre på de kommende CII-regler for skibes CO2-udledninger. Ammoniak kan blive vigtigt brændstof, men kræver enorm produktion. Nye EU-sanktioner mod Rusland kan omgås, siger advokat. Og Norden undgår straf i sag om falske logbøger.

Carsten Mortensens Dee4 Capital sælger ud igen

Dee4 Capital Partners med tidligere Norden- og BW Group-topchef Carsten Mortensen sælger endnu et tankskib - denne gang til græsk skibsreder og lander millionfortjeneste, viser tal i VesselsValue.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs