Dårligt shippingmarked skubber Tschudi mod logistik

Norske Tschudi Shipping Companys konventionelle rederidel er ikke lønsom. I år har selskabet solgt to skibe, mens ét forlod flåden i 2013. Det har skærpet opmærksomheden på andre dele, fortæller CEO.

Markedet for mindre skibe har endnu ikke oplevet et væsentligt løft, og det kan mærkes hos norske Tschudi Shipping Company, der udover rederivirksomhed også opererer inden for en række andre forretninger som logistik, offshore, ship management og Arktis. Men hvor de andre forretningsområder ifølge CEO Jon Edvard Sundnes udvikler sig positivt, halter det for shippingforretningen, der i dag ikke er lønsom.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også