ShippingWatch

Tschudi vil udvide i Rusland og Arktis

Norske Tshudi Shipping Company forsøger at udvide sin forretning mod øst med større russiske engagementer og mod nord med øget involvering i Arktis, siger adm. direktør Jon Edvard Sundnes til ShippingWatch.

Tschudi Shipping Company kan en hel masse på mange fronter. Eller for lidt om for meget, alt afhængig af hvordan man ser på forretningen, der breder sig over shipping, offshore, logistik og Arktis og blandt andet ejer det tidligere danske rederi Otto Danielsen og det tidligere estiske statsskibsværft. De mange forskellige ben at stå på for rederiet skal imidlertid ses som en styrke, når det gælder rederiets fremtidsplaner om at blive større i Arktis og i Østeuropa, primært Rusland, mener rederiet selv.

"Fra et ledelsessynspunkt er det ikke udelukkende en fordel at være splittet op. Det kræver mere af ledelsen og af den enkelte for at få ting til at arbejde sammen, men det giver os den fordel, at vi kan sikre os kompetencer og tilhørsforhold fra de geografiske områder, hvor de har specielle kompetencer eller klynger," siger  adm. direktør Jon Edvard Sundnes til ShippingWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs