Carbon War Room tror på CSR som business model

Indtil videre har shippingindustrien ikke været frontløber på CSR-området, mener president for NGO'en Carbon War Room José Maria Figueres. Næste skridt er at inkorporere det i selskabernes businessmodel, siger han til ShippingWatch.
Foto: Presse
Foto: Presse

Shippingbranchen kan blive langt bedre til at udnytte CSR, end tilfældet er i dag, mener José Maria Figueres, president for NGO'en Carbon War Room, der bl.a. arbejder med at få sænket den globale udledning af CO2. Der ligger nemlig en direkte mulighed for at blive profitabel igen, hvis selskaberne udnytter CSR på den rigtige måde, mener han.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også