Kulturændring skal booste Lauritzen Bulkers

Der er en kulturændring i gang i Lauritzen Bulkers. I et dårligt marked handler det om gamle dyder og i endnu højere grad at bruge de redskaber, der ligger lige for, siger direktør Peter Borup til ShippingWatch.
Foto: Rederiforeningen
Foto: Rederiforeningen

Krisen i tørlastbranchen har i den grad ramt J. Lauritzen, der i midten af august bl.a. tog nedskrivninger for 207 mio. USD og samtidig nedjusterede forventningerne til 2013 til et underskud på mellem 310 og 340 mio. USD. Og det kan naturligvis ikke ignoreres, siger direktør for Lauritzen Bulkers, Peter Borup, i et interview med ShippingWatch. Han overtog i februar førersædet for segmentet efter 11 år i Singapore, hvor han ledede rederiet Nordens aktiviteter i Asien.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også