ShippingWatch

Per Gullestrup forlader Clipper Group

Efter mange år i Clipper Group forlader direktør og partner Per Gullestrup selskabet . Han vil dog stadig være partner i selskabet, oplyser Clipper Group.

Foto: Martin Mydtskov Rønne

En epoke er slut. Siden 1978 har Per Gullestrup været en del af Clipper Group, men fra september trækker han sig tilbage, oplyser Clipper Group i en meddelelse. Per Gullestrup har som direktør og partner haft en signifikant rolle i udviklingen af selskabet. Og i offentligheden er han mest kendt som den hårde forhandler, da Clippers skib CEC Future blev kapret af pirater i 2008, og som siden blev genstand for både en tv-dokumentar og spillefilmen Kapringen.

Sidste år trådte Per Gullestrup ud af den daglige ledelse i Clipper Group, da han flyttede til London. I den forbindelse udtalte han til ShippingWatch:

"Jeg har ikke noget ønske om at trække mig ud af Clipper, så længe jeg har noget at tilføje rederiet, så der er ikke sat nogen dato på det. Men jeg er heller ikke typen, der skal bæres ud. Jeg synes, jeg har en rimelig sikker fornemmelse af, hvornår jeg har noget at tilbyde. Den dag hvor firmaet eller jeg selv ikke synes, jeg har, er jeg sikker på, at vi bliver enige om det."

"Jeg flytter ikke til London for at gå på pension"

Fra september vil Clippers aktiviteter inden for ro-ro få ny chef i form af Group CEO Kristian Morch, og fra 2014 vil Kristian Morch også erstatte Per Gullestrup i bestyrelsen for Danske Færger.

"Jeg vil gerne bruge muligheden for at takke Per for alt hans hårde arbejde og bidrag til virksomheden. Jeg ønsker ham alt det bedste for fremtiden," siger Frank G. Jensen, partner og bestyrelseformand i Clipper Group.

Topchef i Clipper udtræder af den daglige ledelse

Gullestrup skyder penge i somalisk anti-piratprojekt

Gullestrup: Gidsler burde ikke rådne op i Somalia

Topchef i Clipper udtræder af den daglige ledelse

 

 

Forsiden lige nu

Her er ugens vigtigste overskrifter på ShippingWatch

Miljø og kommende vigtigt møde i IMO prægede ugen på ShippingWatch med spørgsmål om fremtidens miljøsyndere, og hvorvidt en højspændt miljødiskussion ender som et mislykket kupforsøg. Læs også om Maersks transformation og stort tysk opkøb af V. Group.

Pakistan lukker ned for beaching-værfter

Nye brandulykker på den pakistanske ophugningsstrand Gadani får landets myndigheder til at lukke ned for ophugning i området - blot få måneder efter, at et tidligere forbud blev ophævet. "Skibsejere burde blive holdt ansvarlige," mener NGO'en Shipbreaking Platform.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere