SeaIntel: Overflødige skibe kan blive kostbare for rederne

Containerrederne må ikke koordinere, hvor de vil flytte ældre skibe hen, når de erstattes af de nye megaskibe på Asien-Europa. Det kan få ødelæggende konsekvenser for raterne andre steder, vurderer SeaIntel.  
Foto: Maersk Line
Foto: Maersk Line

Med den  overvældende ordrebog og leveringer af især store containerskibe fra nu og frem til 2016 kan der kun gisnes om, hvor rederierne flytter den overskydende tonnage (Cascading) fra Asien-Europa hen. Analysehuset SeaIntel anslår i sit nyhedsbrev Sunday Spotlight, og på baggrund af de aktuelle markedsudsigter, at den samlede kapacitet på andre ruter end Asien-Europa i gennemsnit vil stige med ni procent med risiko for betydelige og pludselige ratefald visse steder.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også