SeaIntel: Overflødige skibe kan blive kostbare for rederne

Med den overvældende ordrebog og leveringer af især store containerskibe fra nu og frem til 2016 kan der kun gisnes om, hvor rederierne flytter den overskydende tonnage (Cascading) fra Asien-Europa hen. Analysehuset SeaIntel anslår i sit nyhedsbrev Sunday Spotlight, og på baggrund af de aktuelle markedsudsigter, at den samlede kapacitet på andre ruter end Asien-Europa i gennemsnit vil stige med ni procent med risiko for betydelige og pludselige ratefald visse steder.
Læs hele artiklen
Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler:
Maersk Line trækker fra markedet på antal services
For abonnenter