Fearnley: Ny Maersk-alliance kan forklare stabilt ratehop

Det nye P3-samarbejde mellem verdens tre største containerrederier fra 2014 kan allerede nu være en del af forklaringen på, at spotraterne på Asien-Europa stiger markant. Det mener Fearnley.

Det bebudede samarbejde i den såkaldte P3-alliance med Maersk Line, schweiziske MSC og franske CMA CGM, som vil kontrollere omkring 40 procent af containerflåden på Asien-Europa, hvis den opnår godkendelse fra konkurrencemyndighederne, kan allerede nu være en del af forklaringen på, at raterne de seneste uger er steget markant.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også