"Containerrederne er ved at være fuldstændigt i knæ"

Den nye alliance mellem Maersk Line, CMA CGM og MSC tager ikke hånd om hele containermarkedets problem. Man skal også se på prissætningen og især oplægninger, hvis det skal lykkes at redde et marked på vej mod afgrunden, vurderer Jesper Præstensgaard, der har siddet i de store containerrederiers ledelser de seneste mange år.

Jesper Præstensgaard, der netop er stoppet som CCO i Hapag-Lloyd og tidligere har arbejdet knap 25 år i Maersk, er en erfaren iagttager af containermarkedet. Han ser den nye konstruktion med en alliance mellem Maersk Line, CMA CGM og MSC som en naturlig udvikling i branchen, men mener, der skal langt mere til af samme skuffe for at redde rederierne, der ifølge ham allerede er langt nede i knæ.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også