Containerredere i juridisk minefelt med ny alliance

Der er klare og restriktive rammer for, hvad containerrederierne i dag må samarbejde om i forhold til de europæiske konkurrenceregler.
Foto: Maersk Line
Foto: Maersk Line

Maersk Line, schweiziske MSC og franske CMA CGM, bevæger sig med planerne om den nye P3-alliance blandt verdens i forvejen tre største containerrederier ind i et juridisk minefelt i forhold til EU-lovgivningen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også