ShippingWatch

Containerredere i juridisk minefelt med ny alliance

Der er klare og restriktive rammer for, hvad containerrederierne i dag må samarbejde om i forhold til de europæiske konkurrenceregler.

Foto: Maersk Line

Maersk Line, schweiziske MSC og franske CMA CGM, bevæger sig med planerne om den nye P3-alliance blandt verdens i forvejen tre største containerrederier ind i et juridisk minefelt i forhold til EU-lovgivningen.

Lige før finanskrisens indtog forbød EU-Kommissionen de såkaldte liniekonferencer og forbød prisaftaler og fordeling af kapacitet mellem rederne, og i dag gælder de almindelige konkurrenceregler også for shipping og for alle selskaber, der driver virksomhed til og fra EU.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Minekæmpe køber yderligere tre LNG-drevne skibe

BHP Billiton føjer tre LNG-drevne tørlastskibe til sin flåde i løbet af de næste seks til ni måneder, skriver nyhedsbureau. Mineselskabet satser på flydende naturgas som et overgangsbrændstof.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs